onsdag 18. januar 2012

Vakkert vinterland

Det er vakkert ute når snøen akkurat har falt. Selv sentrum av Oslo får da noen fine timer før den grå hinna av forurensning og eksos legger seg over den. Nydelig! Og snøen danner et perfekt grunnlag for fine løpeopplevelser, også når det skal gå fort.

For fort gikk det i dag! Treningscamps faste runde var nedsnødd, så vi forflyttet oss til området ved hovedinngangen til Frognerparken. Der var rundene litt kortere enn vanlig, og de gikk dermed også litt fortere unna enn vanlig. Hu hei!

Dagens opplegg ble improvisert på beste mulige måte av Siri. Vi skulle løpe 4 enkle runder først, så 4 doble og avslutte med to enkle. Før den obligatoriske bonusen som viste seg å være en valgfri dobbeltrunde eller to enkle runder. Jeg følte for litt fart på slutten så jeg valgte to enkle runder. Det gikk skikkelig fort og det var skikkelig gøy! Utrolig hvordan beina som holdt på å stivne av kjedsomhet og slitenhet under de to siste doble rundene plutselig fikk masse overskudd til å sprette rundt de siste to enkle. Jeg kommer til å leve høyt på det lenge!

Jeg vet ikke helt hvor langt det ble i dag, jeg tror vi endte opp på en sånn ca 5 km, inkludert oppvarming og sånt. Ikke all verden, men hva gjør vel det?

Nå gjenstår ukens langtur og ukens styrketrening. Lurer mest på hvordan jeg skal få klemt inn styrketreningen i et særdeles tettpakket helgeprogram. Må nok tenke litt alternativt der, og se hva jeg kan få til med egen kroppsvekt på ukjente steder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar