lørdag 21. januar 2012

Alternativ trening

Tror jeg må bite i det sure eplet og begynne å tenke på alternativ trening. Må bare aller først bli i stand til å stå oppreist mer enn fem min av gangen, og gjerne klare å sitte litt også.

Ryggen har plaget meg voldsomt de siste dagene. Vet ikke helt hva jeg har gjort, men noe må det være siden jeg plutselig er nærmere invalid enn snart i maratonform. Vi får se hva legen sier på mandag, men det aner meg at løping på hardt underlag ikke er tingen før om en god stund igjen.

Derfor må jeg nå legge hodet i bløt og prøve å finne på noe annet for å ikke miste hele formen jeg tross alt har bygget opp. Sykling pleier å gi meg vonde skuldre, svømming pleier å gi meg vond rygg og på ski har jeg ingen teknikk i det hele tatt, så det ender som regel opp med å være en ren styrkeøkt for armene. Bah...

For å ikke glemme det faktum at jeg jo ikke vil slutte å løpe! Endelig har jeg funnet en treningsform jeg virkelig liker, som jeg har fremgang i og som gir meg så mye. Skal selvsagt ikke ta alle sorger på forskudd nå, men på andre døgnet i horisontalen er det lett å dra seg selv ned.

Hva gjør man egentlig når man har skikkelig vondt i ryggen?? Og for alt i verden ikke vil slutte å trene...

1 kommentar:

  1. Det er vel viktigst å finne ut litt av hva årsaken til ryggsmertene skyldes før du prøver ut alternative treningsformer? Kanskje du kan ha nytte av massasje og/eller kiropraktor? ski, svømming og sykkel er bra trening om du ikke får smerter vel og merke ;-) Lykke til!

    SvarSlett