torsdag 5. januar 2012

Glatta er ikke glatt!

Ikke når man har piggsko i alle fall! Gårsdagens intervalløkt i Frognerparken med Treningscamp kunne potensielt ha blitt en særdeles glatt affære. Men ikke med de fine nye piggskoene, beskrevet nærmere her. Jeg har testet dem ved noen anledninger nå, og jeg er veldig fornøyd. Det er selvsagt litt annerledes enn å løpe med vanlige løpesko, men jeg merker at jeg løper avslappet på dem selv når det er skikkelig glatt. Og det er veldig mye bedre enn å ha på seg klumpete brodder som det er vanskelig å få til å sitte ordentlig.

Fikk også testet ut Endomondo i går, en app til min nye fine smarttelefon som bruker den innebygde gpsen i telefonen til å logge kart, fart og distanse på treningsøktene. Det var klumpete og litt rart å ha den store telefonen på armen under treningsøkta, og jeg skvatt ganske betraktelig da det plutselig var en dame som snakket høyt da jeg passerte en kilometer. Må finne ut av hvordan jeg skal skru av henne. Bortsett fra det er det gøy å endelig kunne se underveis hvor langt og hvor fort jeg løper. Statistikken etterpå sa at gjenomsnittsfarten (inkludert pausene) var 6:48 min per kilometer, og toppfarten var 3:20. Dersom det stemmer betyr jo faktisk det at det går ganske fort innimellom. Tror likevel at jeg kommer til å ønske meg en gpsklokke som er litt lettere å ha på under treninga og som jeg ikke trenger være like redd for skal få litt vann på seg.

1 kommentar:

  1. Vurderer sterkt et par av de rosa piggskoene, altså. Og gps-klokke er ganske mye mer praktisk enn smarttelefonen. Jeg prøvde også bruke en app på telefonen før jeg kjøpte klokke, og som du sier, så er den stor, klumpete og veldig skjør.

    SvarSlett