mandag 9. januar 2012

Rundt og rundt

Nok en fin intervalltrening på Bislett unnagjort. Selv om det er litt monotont å løpe rundt og rundt inne i bunkeren går det overraskende greit likevel med inspirerende treningskompiser. Og dessuten; ryggen som var litt vanskelig å holde følge med forrige uke var mye nærmere i dag! Tid til litt styrke ble det også. Jeg fikk med meg gjengen på halvannen runde med planken før det stengte. Det er viktig å opprettholde sterk rygg og mage, så det er noe jeg kommer til å prioritere framover. Og det er ikke så vanskelig heller, for man er jo ikke sliten i magen og ryggen selv om beina skjelver.

2 kommentarer:

  1. Så flott :-) Jeg synes det stort sett går bra å løpe runde på runde men noen ganger, hvis kropp og hode er veldig sliten så kan det bli litt tungt å motivere seg til "ny runde på runde". Da hjelper det at man er flere i bunker'n samtidig. Jeg begynte med core i fjor og merket stor forbedring på holdningen; jeg ramlet ikke like lett sammen men klarte å holde fin oppreist posisjon selv om jeg var sliten på slutten av en 10km. Så for meg har styrke på mage/rygg vært veldig positivt.

    SvarSlett
  2. For meg er styrke i mage, og spesielt rygg, helt essensielt. Jeg får lett vondt i ryggen, men med styrketrening og generelt mye bevegelse holder jeg det i sjakk.

    SvarSlett