mandag 2. januar 2012

Dag to, løpetur nr to

Vi skriver fortsatt bare 2. januar, og nå er årets andre løpetur gjennomført. Dette lover bra for maratonåret! Denne gangen ble det nok en god intervalløkt med Treningscamp inne på Bislett.

Jeg møtte de andre nede i anlegget, og etter to oppvarmingsrunder i sakte tempo var det bare å stålsette seg for hardkjøret. Vi var ganske mange i dag, godt over 10 stk, og det var lett å finne en passende rygg å henge på. Ryggen løp litt raskere enn jeg egentlig var komfortabel med, men det gjorde bare at jeg fikk pressa på litt ekstra. Ikke dumt.

Runde en til tre gikk ganske greit. Beina var lette, og pusten henta seg greit inn igjen i pausene. Runde fire til syv var fæle for da begynte jeg å kjenne det i beina, og det virka fortsatt uendelig lenge igjen til vi var ferdige. Runde åtte og ni var vel objektivt sett de verste, men det virket likevel lettere siden jeg visste at det nå kun var noen få runder igjen. Runde ti var bare gøy! Utrolig vondt, særlig i leggene, men jeg hadde krefter til en bitteliten spurt. Jeg klarte å unngå at de andre rykket i fra mot slutten, og jeg holdt en pustende og pesende løper bak meg på oppløpet.

Resten av denne treningsuken skal bestå av en intervalløkt med Treningscamp på onsdag og en langtur på fredag. Lurer på å løpe til jobb (ca 5 km) og fortsette inne på tredemølla der på fredags morgen. Litt usikker på å starte å løpe 3 km nedoverbakke og om jeg blir stiv og kald av å måtte skifte tøy og sko. Får vel bare prøve og finne ut av om det er en genial morgenøkt eller ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar