onsdag 22. februar 2012

Nedtur

Tre uker uten løping. Ellipse, sykling og svømming skulle gå greit. Blæh!

Vil jeg miste hele formen eller kan ellipsemaskinen gjøre underverker for å bevare løpeformen? Og hvordan skal jeg holde ut all innetreninga når det nå går mot bar asfalt og vår ute?

Meldte meg inn på et treningssenter i dag, for å ha muligheten til å trene alternativt. Har sjelden hørt så mye dårlig musikk eller lært så mye om pantelånerne i Las Vegas, mens jeg tråkket rundt og rundt på ellipsemaskinen. 40 minutter holdt jeg på der. Klapp på skulderen for det, for jeg trodde jeg skulle krepere av kjedsomhet etter 10. Og så klarte jeg ikke å dy meg og tok en bitteliten tur på tredemølla helt til slutt. Så utrolig mye bedre det er å løpe fort-fort! Men ikke langt. Må passe på ryggen!

4 kommentarer:

  1. De første tre-fire-fem skikkelige løpeturene etter den tvungne, alternative treningsperioden kommer til å være tunge. Men du kommer ikke til å miste formen. Lover.

    Liker ellipsemaskinen hakket bedre enn spinningsykkelen. Innbiller meg at bevegelsen på ellipsemaskinen er likere løping enn det syklinga er.

    Hater også å holde på inne, men kanskje det hjelper at det er midlertidig? Jeg må alltid ha med min egen musikk. En venn av meg liker å høre på lydbok, men det synes ikke jeg funker. Kanskje det funker for deg?

    SvarSlett
  2. Ellipsa er gull, men ikke bruk de håndtakene:-)
    Varierer hvor mye motstand du legger på, så blir det ikke fullt så kjedelig.
    Jeg bodde på en slik i begge svangerskapene, og det tok overraskende kort tid å komme tilbake.
    Nå er 9 mnd noe lengre tid enn jeg forventer du skal bo der, så fatt mott!

    SvarSlett
  3. Takk dere, da skal jeg stoppe å krisemaksimere. 9 mnd!?! Kudos til deg, Siri!

    Jeg tror også ellipsemaskinen ligner løpinga litt mer enn sykkel. Tror det blir det jeg i hovedsak satser på framover.

    Det er notert at jeg ikke skal bruke håndtakene. Hvorfor ikke forresten? Og skal man ikke holde seg fast i det hele tatt?

    Lydbok er også notert. Tror jeg skal få tak i en bloddryppende krim til langturene. (langtur på ellipsemaskinen ja, hørt sånt... ;-)) Kan jo bli interessant om jeg blir litt paranoid og ender med å mistenke alle mine medtrenere for både det ene og det andre etterhvert.

    SvarSlett
  4. Hvis du vil trene armene kan du bruke håndtakene, men hvis du vil etterligne løpinga mest mulig pg samtidig la kjernemuskulaturen jobbe godt som ved løping holder du ikke i de - det gir bedre balansetrening:-) Og, du får raskt dreisen på det.

    SvarSlett