fredag 10. februar 2012

26 runder

I dag gikk jeg mange runder med meg selv. 26 for å være helt nøyaktig. Med sommerlig musikk på øret inne på Bislett i shorts og t-skjorte mens det er vinter og kaldt ute. Det var deilig og renska greit opp i hodet. Kan anbefales på det sterkeste!

Resten av kondisjonsuken har bestått i en progressiv økt på sånn om lag 8-9 km (i stedet for intervaller med Treningscamp) og en skitur. En ganske fin skitur, selv om isete nedoverbakker er skikkelig skummelt. Og så har jeg vært flink og trent styrke. Hjemme. Med god intensitet.

Nå skal helgen nytes med god samvittighet.

3 kommentarer:

  1. Flotters; høres veldig bra ut dette her :-)

    SvarSlett
  2. sprek du! jeg merker at jeg er spent på min første "langtur" inne på bislett...den MÅ jo snart komme, men det virker så kjeeedelig. intervaller, ja. korte progressive økter, ja. men langtur? 28 runder? hm. da må det nok ytre motivasjon til. hvor kjapt løper du hver runde på ca?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var også ganske spent på første langtur innendørs. De første 5 rundene var ganske fæle fordi jeg hele tiden tenkte på hvor lenge det var igjen. Men så gikk det over, jeg levde meg inn i musikken og tenkte på alt mulig annet. Jeg hadde glemt klokka hjemme så noe tankevirksomhet gikk også til å telle runder. Uten klokke vet jeg heller ikke helt hvor fort det gikk, men jeg tror jeg løp/jogga ganske jevnt. 14,2 / 26 runder var ferdig på en time og 26 min. Altså 3:15-3:20 per runde, eller ca 6:10 per km (etter kjapp hoderegning). Veldig rolig tempo med andre ord.

      Slett