lørdag 15. oktober 2011

Ønskestæsj

Høyest på ønske-/handlelisten står det for tiden et par nye løpesko. Jeg tror det blir noen lettvektere, men jeg er jammen ikke helt sikker. Har et par godt dempede, men de er bare akkurat passe, på grensen til å være for små, med tynne sokker i. Jeg tror derfor at de skoene jeg skal bruke hele vinteren bør være litt større slik at det blir plass til litt tykkere sokker nedi der. Men vil beina tåle mengder i lettvektere gjennom vinteren? Uansett er det vel viktig å ha noen flere sko å velge mellom, nå som jeg setter opp frekvensen på løpingen en del.

Kommer nok til å gå for disse, om jeg bestemmer meg for sko med litt mindre demping.

Blir nok noe Adidas om jeg skal ha noe som er mer dempet også. De pleier å passe foten min godt.

Videre nedover på listen står det for tiden en varmere treningstights, et par litt varmere treningstrøyer (langermet), løpehansker, et pannebånd til litt kalde dager, en treningslue til enda litt kaldere dager, et par treningsbher, boken "Best i løping" av Halvor Lauvstad og muligens en pulsklokke med gps-funksjon (eventuelt en ny og veldig smart telefon med innebygget gps og noen treningsapper, jeg har jo allerede en fin pulsklokke). Og når vi er inne på kalde dager: Tror det kan være smart å gå til anskaffelse av Lungplus for å forsøke å unngå den hosten som har fulgt enhver anstrengelse når det har vært skikkelig kaldt de siste vintrene. Hadde også vært fint med en litt varmere løpe-/skijakke, men enn så lenge jeg har en som er noenlunde brukbar tror jeg det får falle utenfor prioriteringslisten. Jaja, helt moderat er vel den listen uansett ikke. Håper julenissen titter innom.

1 kommentar:

  1. WoW, mye bra på den ønskelista ;-) refleksvest må du også ha for å perfekt vinterløping! Tykke vintertights er digg, det kan jeg trygt anbefale. Problemer med å bli kald på bena vet jeg ikke helt hvordan man skal unngå men .... jeg synes i alle fall ikke det er så digg å løpe når tærne er blå av frosten så jeg har tynne ullsokker i sko som er litt "godt polstret" (altså ikke de aller tynneste og letteste skoene liksom).

    SvarSlett