mandag 30. april 2012

Aua i leggen

I dag er det natt i til 1. mai. Men i stedet for "oha hele natten" er det "aua i leggen" for meg. Ikke noe alvorlig tror jeg, men dette har jeg kjent på før, og om jeg overser de første tegnene vet jeg at det kan bli veldig vondt.

Derfor ble det ellipseøkt på meg i dag, men ikke pga ryggen denne gangen. Den er (kryss i taket) fin igjen! Ellipsa var like dum som sist jeg møtte den, eller dvs den var litt dummere, for jeg opparbeidet meg jo tross alt litt ellipsemuskler sist jeg holdt på. I dag holdt jeg på å dævve etter 20 minutter med samme motstand enn det jeg hadde på "langturene" mine før påske. Herlig!

Nå skal jeg holde meg på grus og stier fram til lørdag om litt under to uker. Jeg SKAL ikke kjenne noen ting som helst i leggen i morgen, dagen etter der, eller noen av de andre dagene fram mot Gøteborg. Basta!

8 kommentarer:

  1. Huff! Løpelegger er no dritt altså.
    Tvi tvi, og har du testa CEP-strømper?

    SvarSlett
  2. Kjipt med aua i leggen.
    Sånn hadde jeg det i fjor - i begge leggene!
    Og det varte hele våren. Værst var det i april og mai,men så ga det seg gradvis.
    Jeg begynte å ta magnesium-tabletter.
    Vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men kanskje var det med å hjalp.

    I år har jeg ikke merket noe til det i det hele tatt. Deilig!
    Men det har seff dukket opp noe annet.
    Aua i akillesen.
    Og det gjør neste vondere!
    Det har til og med blitt en hevelse på akillesen.
    Smerten varierer, merker mest første minuttene av et løp, men når jeg er varm etter 5-6 minutter forsvinner smertene gradvis iog hjeg løper som normalt.

    Men jeg liker ikke hevelsen, og at det har vært der over en viss tid nå.
    Bør jeg gå til legen å få en kortisonsprøyte i akillesen, mon tro?
    Det gjør dritvondt å ta en sånn sprøyte, har gjort det engang før, men det hjalp.

    Er bare litt engstelig for varig skade og endring av akilles, siden det har vært en hevelse over lenger tid nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er dumt at løping skal være så hardt for kroppen, når det samtidig er så godt. Jeg har ingen erfaring med ting som ikke går over av seg selv. God bedring til akillesen din, det hørtes ikke noe godt ut.

      Slett
  3. Aua i leggen er kjipt. Det er det stedet jeg ikke vil ha vondt. Har ikke hatt beinhinnebetennelse, men frykter å få det. Derfor masserer jeg beina mine med masse tigerbalsam, surrer gladpack over, sykler rolige turer mens jeg lukter rart og lager festlige knitrelyder, når jeg mistenker at den er på vei. Og så går jeg med cep-strømper under buksa på jobb. Løpere gjør mye rart.

    Lykke til, det høres ut som om du har en fornuftig tilnærming. :-)

    SvarSlett
  4. Prøv med kompresjonsstrømper. Det hender det hjelper.

    God bedring til leggen. Aua i leggen liker vi ikke.

    SvarSlett
  5. Jeg skal definitivt ut og kjøpe kompresjonsstrømper i morgen! Kan i alle fall ikke skade å prøve.

    SvarSlett
  6. Når jeg har hatt vonde beinhinner, så har det hjulpet i alle fall. Beina mine blir litt tyngre å løpe med, men jeg syns de restituerer fortere etterpå.

    SvarSlett