lørdag 14. april 2012

Langtur :-)

Endelig! Over 17 km. Og ja, jeg er sår under beina og kjenner at jeg har brukt noen deler av kroppen som ikke er vant til å brukes på denne måten, men det er bare vondt-godt. Deilig måte å starte helga på!

Klokka streika (var visst tom for strøm enda jeg tok den rett ut av laderen før jeg dro hjemmefra), så jeg fikk ikke målt puls og sånt underveis, og fikk da heller ikke noe kart da jeg var ferdig. Jeg måtte altså kun løpe på følelse, men følelsen var god hele veien. :-) Sola skinte innimellom, og det var perfekt løpetemperatur og tørt og fint langs med veiene.

Fasiten da jeg kom hjem var at det ble 17,7 km på en time og tre kvarter. Det tilsvarer 5:55 per kilometer i gjennomsnitt. Og da var jeg ikke veldig sliten en eneste gang underveis (selv om når sant skal sies inneholdt dagens tur en god porson nedoverbakker og var ganske flat forøvrig). Det lover godt for halvmaratondebuten om noen stakkars få uker, kanskje jeg faktisk kan klare det under to timer! Det hadde vært gøy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar