tirsdag 3. april 2012

Løpeintervaller

Ja, det er noe ganske annet enn ellipseintervaller! Det var tungt tungt tungt, men likevel innmari herlig i dag.  
Oppvarming i 10 minutter, før jeg kjørte hardt i 4x4 minutter. Det er en forferdelig form for intervaller egentlig, og jeg håper det er så effektivt som "de" skal ha det til. Effektivt for både å komme seg både i form og tilbake i løpeform. Jeg var i følge klokka mi oppe i 192 i puls de siste sekundene på den siste intervallen. Med en makspuls på 194 var det ikke rart jeg trodde jeg skulle omkomme et lite øyeblikk. Men det som er så genialt er at det er over ganske så kjapt. Vondt, men kjapt overstått.

Etterpå kjørte jeg på med styrketrening, og fikk dermed slått to fluer i en smekk. Både kondistreninga som egentlig skulle skjedd i går, men som måtte utgå på grunn av hverdagskaos,  og dagens planlagte styrketrening ble altså gjennomført i en lang økt. Jeg kjørte ikke noe styrke for beina, for de var ganske møre fra løpinga, men alt fra hoftene og opp fikk gjennomgå.

Med to løpeøkter på tre dager sier jeg takk for løpingen en liten stund, og tar neste kondistrening på ellipsemaskina igjen. Bare for å være på den sikre siden, både i forhold til ryggen og ikke minst beina. De må jo også venne seg til belastningen igjen. Men jeg håper på å få til en rolig joggetur mot slutten av uka igjen. Og håper at det er sant at det er de første turene som er fæle etter en løpepause, men så lenge formen ikke har forfalt for mye i pausen så går det ganske kjapt å få godfølelsen med joggeskoene på igjen.

1 kommentar: