tirsdag 13. mars 2012

Nå er jeg ferdig med sykdom!

Jeg bare sier det høyt jeg, så blir det helt sikkert sant: Nå er jeg virkelig ferdig med alt som heter sykdom og skader!

Fyttirakkern det er lite gøy med influensa! Det startet med tilsynelatende veldig vondt i viljen. Jeg orket ikke å trene en kveld. Helt umulig! Gikk i stedet og la meg til å sove kl 20. Det samme gjentok seg neste kveld. Verking i bein og armer, og helt umulig å trene. Sovnet 20.30. Seriøst! Jeg skal løpe maraton i år jo, jeg kan ikke ha så vondt i viljen to dager på rad!

Deretter fikk jeg mer vondt i kroppen og mer vondt i halsen. Og hodet. Og skjønte at jeg heldigvis ikke bare var svak i viljen, men faktisk ordentlig syk. Og det ble verre. Mye verre. Men nå er det heldigvis bedre. Selv om ikke halsen er helt god, og jeg fortsatt hører alt litt metallisk, som inni en boks, har jeg fått tilbake tiltakslysten og humøret!

Så; fra og med i dag skal jeg begynne å trene igjen. :-) Litt lett core-/ryggtrening på stuegulvet med en stor ball er en passe start. Gleder meg! Det hjelper dessuten betydelig på humøret at våren virkelig er kommet og at det snart er på tide å snøre på seg løpeskoene igjen! 45 dager igjen til Sentrumsløpet. :-)

6 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake, influensaen var steinhard her også. Først nå føler jeg meg frisk - det er vel 3 uker siden jeg gikk i bakken!

    Herlig å bli frisk akkurat nå som våren slår til da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det har heldigvis ikke gått tre uker. Da tror jeg jeg hadde blitt sprø.

      Ja det er herlig å kjenne seg frisk igjen nå som det er vår, nyt det du også!

      Slett
  2. Hem... dette høres ut som meg bare at jeg ikke har kommet til stadiet "det ble enda værre, og enda værre værre værre" riktig ennå.... usjda, jeg kan jo krysse fingre og tær å håpe at jeg slipper billig fra det!! Godt du er på bena igjen! Start rolig da så kroppen ikke brytes ned enda mer ;-)

    SvarSlett
  3. jippi - godt at du er frisk i tide til å nyte dette fantastiske vårværet! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nå skal våren nytes! :-)

      Slett