fredag 16. mars 2012

Herlig løpetur!

Første løpetur på nesten en måned. Sola skinte, ryggen er seg selv igjen og kroppen er (nesten) helt fri for sykdom. Deilig! :-)

De harde fakta for løpeturen ser slik ut:


8,4 km på 45 min. Selv om jeg kom høyt opp i puls på slutten hadde jeg godfølelse hele veien. Det var rett og slett umulig å ikke smile!

Det vannvittige droppet i fart skyltes en vanvittig oppoverbakke. Jeg nekta å gi slipp på joggesteget, selv om det nok hadde gått like fort å gå vanlig oppover.

Jeg er godt fornøyd med hvordan kroppen kjennes ut etter diverse avbrekk denne vinteren. Det ser ut som om jeg har beholdt en del fart i beina til tross for dum ellipsemaskintrening. Men jeg kan ikke nekte for at gårsdagens løpetur kjennes godt i leggene i dag.

Fremover kommer jeg til å satse på en kombinasjon av ellipse- og løpeturer. Det er ingen grunn til å gå for hardt på med løpeturer igjen nå, i tilfelle det er all løpingen som har gjort ryggen vond. Styrketreningen skal fortsatt prioriteres høyt, og forholdsvis mye av kondisjonstreningen skal foregå på sykkel eller ellipsemaskin.

3 kommentarer:

  1. Så flott ;-) Og så bra at alternativ trening ikke har vært bortkastet... for det er jo som kjent mange som føler at alt annet enn løping ikke har noen effekt; jeg hevder som kjent det motsatte ;-) Håper ryggen din snart oppfører seg ;-)

    SvarSlett
  2. Herlig Ida!
    Ellipse er gull det:-) Løping er bare enda bedre!

    SvarSlett
  3. Løping er herlig! Ingen tvil om det!
    (enn at det er jeg som sier dette, som for to år siden *hatet* å løpe, og ikke hadde annet enn minner om hvordan vi kunne jukse til gymtimene sånn at det så ut som vi hadde løpt uten å egentlig ha gjort det)) :-)

    SvarSlett