torsdag 29. mars 2012

Intervallonsdag

Onsdag er intervalldag. Og selv om det er lenge siden jeg har vært med på Treningscamp sine onsdagstreninger nå, er det fortsatt intervaller på onsdager som gjelder.



I går var jeg skikkelig daff før treninga. Egentlig hele dagen om jeg tenker meg om. Takket være diverse inspirasjonsblogger rundt omkring, samt skoprodusenter som skal sikre seg slitasje på skoene og dermed mersalg, ble "just do it" utslagsgivende for at jeg kom meg på trening på intervallonsdag. Jeg gav meg selv lov å gi meg etter 10 min oppvarming, men ikke før jeg hadde prøvd.

På vei til treningssenteret tenkte jeg at 4x4min med oppvarming og nedtrapping var passelig, formen tatt i betraktning. Etter fem minutter med oppvarming på ellipsemaskinen lekte jeg med tanken på flere intervaller, og etter at de ti minuttene med oppvarming var ferdige hadde jeg bestemt meg for 6x4 minutter med høyere belastning og raskere fart. Rart hva man kan få av gode ideer med litt høy puls. ;-)

Pulsen sier vel egentlig sitt. Det var tungt å komme i gang, men etter den første intervallen fikk jeg presset på tilstrekkelig gjennom de fire minuttene.


Mellom nummer to og tre mistet jeg plutselig ipoden i bakken og måtte stoppe hele ellipsemaskina. Var nok et syn der jeg slåss med fektende "staver" for å få dem til å stoppe før jeg ødela ipoden totalt. Fikk heldigvis fisket den opp før den ble knust.

Om jeg skal få si det selv, er 50 minutter med tidvis høy puls godt kjempa på en dag da jeg hadde mest lyst til å gjemme meg på sofaen!

Nå gleder jeg meg bare til løpelangturen på lørdag. Det skal gå rolig og være en god opplevelse hele veien. Satser på solskinn! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar