torsdag 29. september 2011

Two down, two to go

Onsdagsintervallene er unnagjort, med rester av Oslo maraton og mandagens styrketrening i beina. Det gikk ikke så fort, og jeg var skikkelig sliten underveis. Men allerede ti minutter etter trening kjente jeg bare lykke, og var ikke noe sliten lenger. Trening er skikkelig herlig, gleder meg til neste løpetur!

Har satt opp et detaljert skjema med treningsplan for hvordan Berlin Maraton om sånn ca ett år skal takles i dag. Det ble et skikkelig regneark med god oversikt over antall kilometer som skal og har blitt tilbakelakt, fargekoder for gjennomførte treninger og konkurranser og greier. Fremover blir det tre løpetreninger i uken, en intervalløkt og to lengre løpeturer, i tillegg til en ren styrketreningsøkt. Har basert meg på et av programmene Grete Waitz laget for Oslo maraton for opptrapping av antall kilometer. Om jeg skal ha noen som helst sjanse til å nå målet uten å bli skadet må det forsiktig opptrapping og grundig planlegging til! De første ukene skal jeg løpe ca 20 km i uka, før det mot slutten skal opp mot både 50 og 60 km i noen uker. Det høres overveldende mye ut, men med et godt grunnlag skal det nok kunne la seg gjøres.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar